Disse tar Bølgen i høst!
//
Flere av Norges mest kjente merkevarer har vært med på Bølgen. Nå er vi er superstolte over å ha med oss nye bedrifter som vil forebygge forsøpling fra egen virksomhet.
I Bølgen jobber vi sammen med bedriften for å komme fram til gjennomførbare tiltak for å forebygge forsøpling. Bedriftene som blir invitert til å delta er nøye utvalgt. Flere av forbrukerproduktene de selger finner vi igjen når vi er ute og rydder. Samtidig må de ha vist at de selv har et engasjement og jobber aktivt med bærekraftsarbeid i virksomheten.
Et viktig steg i prosessen er at ansatte fra bedriften er med ut og rydder en strand i Oslofjorden. Uten unntak finner man igjen sine egne merkevarer. Det gjør sterkt inntrykk. Alle bedriftene er godt i gang med prosessen, og har vært med på både strandrydding og avfallsanalyse i Dypdykket analyseverksted.
Bedrifter som tar bølgen i høst:
- NorgesGruppen
- Unil
- Hennig-Olsen Is
- Buskerud Storsenter
- Essity
- Freia
Avfallsanalyse: Ales og Joakim fra Essity-temaet. Kathrine Kirkevaag fra Mepex veileder.
Foto: Bølgen-teamet
Flere saker
Verdens største kaffeselskap tar Bølgen
Denne høsten skal Starbucks intensivere innsatsen mot forsøpling og tar Bølgen sammen med Hold Norge Rent, Oslofjorden Friluftsråd og Mepex. – Vi er utrolig stolte over å ha med oss Starbucks på Bølgen, sier Hildegunn Bull Iversen, prosjektleder for Bølgen og rådgiver i Mepex.
Bølgen ruller videre i 2022
Hold Norge Rent, Mepex og Oslofjordens Friluftsråd har fått støtte fra Handelens Miljøfond til å videreføre Bølgenprosjektet i 2022. Nå ser de etter nye bedrifter å samarbeide med.