I starten av mai lanserer Bølgen en egen nettside for å dele informasjon om prosjektet.
– Her kan deltakerbedriftene følge med på utviklingen av tiltak og løsninger, sier Malin Dahl, prosjektleder for Bølgen i Hold Norge Rent.
Oppdatert informasjon til eksisterende og kommende deltakere
De syv deltakerne som tok Bølgen i 2020 er i ferd med å gjennomføre sine tiltak. I 2021 er målsetningen å få med 10 nye bedrifter.
Nettsiden vil inneholde oppdatert informasjon om Bølgen-prosjektet, og vil også dele resultatene fra bedriftenes tiltak etter hvert som prosjektet ruller videre.
– Vi håper at formidling av resultatene fra prosjektet vil inspirere andre bedrifter til å sette inn tiltak mot forsøpling, sier Malin Dahl.
Bølgen-prosjektet vil også sende ut nyhetsbrev med saker fra samarbeidsprosjektet. Ønsker du å motta nyhetsbrevet, gå inn på nettsiden og meld din interesse!
Denne høsten skal Starbucks intensivere innsatsen mot forsøpling og tar Bølgen sammen med Hold Norge Rent, Oslofjorden Friluftsråd og Mepex. – Vi er utrolig stolte over å ha med oss Starbucks på Bølgen, sier Hildegunn Bull Iversen, prosjektleder for Bølgen og rådgiver i Mepex.
Hold Norge Rent, Mepex og Oslofjordens Friluftsråd har fått støtte fra Handelens Miljøfond til å videreføre Bølgenprosjektet i 2022. Nå ser de etter nye bedrifter å samarbeide med.
Er du nysgjerrig på prosjektet, eller kanskje din bedrift vil bli en del av Bølgen? Ta kontakt med oss for å høre mer: