//
I Bølgen jobber vi sammen med bedriften for å komme fram til gjennomførbare tiltak for å forebygge forsøpling. Bedriftene som blir invitert til å delta er nøye utvalgt. Flere av forbrukerproduktene de selger finner vi igjen når vi er ute og rydder. Samtidig må de ha vist at de selv har et engasjement og jobber aktivt med bærekraftsarbeid i virksomheten.
Et viktig steg i prosessen er at ansatte fra bedriften er med ut og rydder en strand i Oslofjorden. Uten unntak finner man igjen sine egne merkevarer. Det gjør sterkt inntrykk. Alle bedriftene er godt i gang med prosessen, og har vært med på både strandrydding og avfallsanalyse i Dypdykket analyseverksted.
Bedrifter som tar bølgen i høst:
Avfallsanalyse: Ales og Joakim fra Essity-temaet. Kathrine Kirkevaag fra Mepex veileder.
Foto: Bølgen-teamet
Denne høsten skal Starbucks intensivere innsatsen mot forsøpling og tar Bølgen sammen med Hold Norge Rent, Oslofjorden Friluftsråd og Mepex. – Vi er utrolig stolte over å ha med oss Starbucks på Bølgen, sier Hildegunn Bull Iversen, prosjektleder for Bølgen og rådgiver i Mepex.
Hold Norge Rent, Mepex og Oslofjordens Friluftsråd har fått støtte fra Handelens Miljøfond til å videreføre Bølgenprosjektet i 2022. Nå ser de etter nye bedrifter å samarbeide med.
Er du nysgjerrig på prosjektet, eller kanskje din bedrift vil bli en del av Bølgen? Ta kontakt med oss for å høre mer: